Itinerari – E.4

Avui us vinc a parlar dels oficis. De quines coses es fan diàriament en cada ofici, quines coses fem nosaltres que en alguns oficis s’han de realitzar… I per últim us explicaré la part més personal: us diré quins tres oficis m’agradaria realitzar en un futur, quines qualitats haig de tenir per fer-los, la titulació necessària…

Comencem per la primera tabla. La següent graella mostra quatre oficis. La columna de la esquerra ens expressa diferents accions, que poden o no formar part dels oficis. Les caselles marcades en blau representen que aquell ofici si ha de realitzar la tasca que ens diu a l’esquerra. Els tres oficis que he escrit han estat:comptable,informàtic,. Aquest oficis han de realitzar obligatòriament les següents tasques:

Comptable: Ha de saber treure els balanços, comptabilitzar factures

Informàtic: Un bon us de l’ordinador, escriure també portar alguna maquina.

Aquestes serien les accions bàsiques que hauria de saber realitzar. Això no vol dir que un comptable no hagi de saber parlar. Simplement vol dir que una persona muda podria ser perfectament comptable, ja que és un ofici en el que has de saber comptar, portar la economia duna empresa, etc.

Un Comptable ha de saber:

-Llegir, factures, documents..

-Vendre, comerciar: productes…

-Revisar: la feina dels demés

-Ha de saber economitzar: veure si este treien beneficis o no.

Imformàtic ha de saber :

-Llegir, és bàsic per utilitzar els programes

-Escriure: s’ha descriure molt perquè tot quedi ben explicat

-Portar màquines, el ordinador és una pròpia màquina, però també per si has de reparar alguna cosa

A continuació, us explicaré aquelles accions que realitzem diàriament i que ens podrien ajudar a dur a terme un dels oficis que he nombrat anteriorment. En un futur,, haurem de decidir quin treball voldrem realitzar, en que ens volem especialitzar. Quan prenguem aquesta decisió, haurem de tenir molt en compte les qualitats que tenim. Una persona que no li agrada gens la tecnologia i que no se li dóna gaire bé manejar aparells tecnològics no pot pretendre arribar a ser un bon informàtic. També hem de tenir en compte que quan realitzem la nostra professió no tot ens agradarà. Hi ha coses que fem diàriament i que no ens agraden gaire, com pot ser llegir, escriure, fer exercici físic… Són coses que també haurem de tenir en compte a l’hora de triar una bona professió. Això no vol dir que si el nostre ofici té moltes coses bones però una de dolenta ja no ens hi puguem dedicar. No podem pretendre que tot sigui bo, sempre hi haurà alguna cosa que no ens agradarà tant però que haurem de fer si volem aconseguir els nostres propòsits.

Escriure: Aquesta acció la faig diàriament en la escola i també en àmbit quotidià que la veritat no m’agrada molt

Parlar: Aquesta m’agrada més i m’agradaria que el meu futur treball estigui relacionat amb això.

Llegir: A mi m’agrada llegir i m’agradaria fer-ho encara més.

Obeir: M’agrada molt obeir i organitzar a la gent, donar-li consell etc..

Exercici Físic: M’agrada moltíssim l’esport, malgrat ara no el pugui realitzar.

Ara us parlaré de les feines que més m’agradarien ser:

Periodisme: Des de petit m’agradat veure els periodistes per la televisió a la radio parlant de molts temes i donant la opinió i això es una cosa que a mi m’encanta i crec que en el meu futur treball ni ha d’haver-hi aquest element, crec que és molt important que jo pugui donar la meva opinió i compartir-la amb els demés. Crec que el treball que més m’agradaria fer és treballar en un programa esportiu i comentar les jornades de tots el equips importants, per fer-nos una idea seria com el ”chiringuito de jugones” lo que fan és comentar i donar les seves opinions sobre el futbol,debats,etc… Necessites un 8 sobre 14 per entrar en la universitat de UAB de Ciències del periodisme. Però primer acabaria la ESO i desprès agafaria un batxillerat social.

Informàtica: Soc un amants dels ordinadors i crec que és de les coses que més m’agraden, m’agradaria ser informàtic en sentit com l’Albert que també és mestre però jo haig de dir que potser m’agradaria més convertir-me en un informàtic molt sofisticat amb la seva carrera de informàtica. Si tingues que escollir un treball en aquest món seria sense cap dubte creador de videojocs, tècnic en alguna empresa gran con N-VIDIA, OZONE,Montant ordinador d’alta gama etc… Necessites un 5 sobre 14 per entrar a les diferents universitats però en el meu cas agafaria la UAB o Bellaterra perquè són a les dos que ha anat el meu germà i diu estan molt bé. Però lògicament primer acabaria la ESO, i desprès agafaria un batxillerat social

Comptable: És una afició que ve de que la meva mare ho es llavors la he vist treballar moltes vegades i la veritat és que hem sembla molt interessant,però he dir que necessites molta concentració has de tenir uns conceptes matemàtics molts clars. Si tingues que treballar de comptable ho faria a una empresa o oficina privada com la de la meva mare. Acabaria la Eso primer i desprès podria fer un cicle.

comptable

nvidia

ozone

Deixa un comentari

